U istarskom gradiću Vrsaru, od 27. listopada do 3. studenoga 2024. održao se Erasmus+ Training Course Disinformation Action na kojem su sudjelovale naše dvije studentice treće godine Tea Marušić i Ana Runjić te student druge godine Marko Vuletić. Disinformation Action dio je Eramus+ projekta koji provode hrvatska udruga CESI - Centar za edukaciju, savjetovanje i istraživanje te neprofitni portal Libela.org, a okupio je 29 sudionika iz osam zemalja: Albanije, Bugarske, Cipra, Crne Gore, Hrvatske, Kosova, Njemačke i Srbije.
Erasmus + Training edukacija u Vrsaru osmišljena je s ciljem osnaživanja mladih u prepoznavanju i borbi protiv dezinformacija, zajedno s temama koje obuhvaćaju rodne manjine, LGBTIQ+ zajednice, migrante te strane radnike i njihova prava.
Prema podatcima istraživanja Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a, u Hrvatskoj je samo 8% građana medijski pismeno. Europska Unija je 2018. godine prepoznala dezinformacije kao ozbiljnu prijetnju informiranosti građana. Dezinformacije često ciljaju manjinske skupine u društvu te su jedan od najvećih problema današnjice.
Cilj projekta je educirati radnike i mlade o digitalnim alatima za provjeru informacija i narativima o dezinformacijama, posebno onih usmjerenih na manjinske skupine u društvu. Naši su studenti pripremili prezentaciju pod nazivom Disinformation around the Countries: Case study - Croatia te su prikazali dezinformacije u hrvatskom društvu koje ciljaju na manjinske skupine a utemeljene su na rasi, klasi ili rodu. Kroz primjere su prikazali kakvi se najčešće narativi u medijima ponavljaju, te koje fact-checking organizacije promoviraju provjeru takvih informacija.
Program su činile raznovrsne edukativne aktivnosti na kojima su sudionici naučili koristiti digitalne alate za provjeru informaciju, poput pretraživača, alata za provjeru autentičnosti fotografija i videozapisa te metode identificiranja pouzdanosti izvora. Sudionici su sudjelovali u izradi brošure sa smjernicama pod nazivom Kako odgovoriti na dezinformacije ciljajući na manjinske skupine u društvu. Cilj ove brošure je medijsko opismenjavanje i upoznavanje mladih s različitim društvenim temama i narativima koje susrećemo u medijima.
Za naše studente sudjelovanje u ovom projektu bilo je vrijedno postignuće. Proširili su svoje znanje o medijskoj pismenosti i prepoznavanju dezinformacija, a uz to su stekli brojna nova poznanstva sa stručnjacima i sudionicima iz drugih zemalja. Ova edukacija pokazala je važnost međusobne suradnje i razmjene znanja kako bismo kreirali društvo otporno na dezinformacije. Zahvaljujemo organizatorima koji su omogućili ovo bogato iskustvo našim studentima!
Na ovom linku možete pročitati izjavu naše studentice Ane Runjić.
Tea Marušić i Ana Runjić
Erasmus + Training edukacija u Vrsaru osmišljena je s ciljem osnaživanja mladih u prepoznavanju i borbi protiv dezinformacija, zajedno s temama koje obuhvaćaju rodne manjine, LGBTIQ+ zajednice, migrante te strane radnike i njihova prava.
Prema podatcima istraživanja Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a, u Hrvatskoj je samo 8% građana medijski pismeno. Europska Unija je 2018. godine prepoznala dezinformacije kao ozbiljnu prijetnju informiranosti građana. Dezinformacije često ciljaju manjinske skupine u društvu te su jedan od najvećih problema današnjice.
Cilj projekta je educirati radnike i mlade o digitalnim alatima za provjeru informacija i narativima o dezinformacijama, posebno onih usmjerenih na manjinske skupine u društvu. Naši su studenti pripremili prezentaciju pod nazivom Disinformation around the Countries: Case study - Croatia te su prikazali dezinformacije u hrvatskom društvu koje ciljaju na manjinske skupine a utemeljene su na rasi, klasi ili rodu. Kroz primjere su prikazali kakvi se najčešće narativi u medijima ponavljaju, te koje fact-checking organizacije promoviraju provjeru takvih informacija.
Program su činile raznovrsne edukativne aktivnosti na kojima su sudionici naučili koristiti digitalne alate za provjeru informaciju, poput pretraživača, alata za provjeru autentičnosti fotografija i videozapisa te metode identificiranja pouzdanosti izvora. Sudionici su sudjelovali u izradi brošure sa smjernicama pod nazivom Kako odgovoriti na dezinformacije ciljajući na manjinske skupine u društvu. Cilj ove brošure je medijsko opismenjavanje i upoznavanje mladih s različitim društvenim temama i narativima koje susrećemo u medijima.
Za naše studente sudjelovanje u ovom projektu bilo je vrijedno postignuće. Proširili su svoje znanje o medijskoj pismenosti i prepoznavanju dezinformacija, a uz to su stekli brojna nova poznanstva sa stručnjacima i sudionicima iz drugih zemalja. Ova edukacija pokazala je važnost međusobne suradnje i razmjene znanja kako bismo kreirali društvo otporno na dezinformacije. Zahvaljujemo organizatorima koji su omogućili ovo bogato iskustvo našim studentima!
Na ovom linku možete pročitati izjavu naše studentice Ane Runjić.