Zatvori
Sveučilište u Splitu podržava UN-ove ciljeve održivog razvoja

O studiju

Sveučilišni prijediplomski studij Komunikacija i mediji (KIM) predstavlja sjecište znanja iz komunikacijskih i medijskih studija, ali i s njima povezana znanja iz kulturnih studija, sociologije, psihologije i politologije te kreativnih disciplina iz područja književnosti, fotografije, filma, televizije i novih medija. Mediji u svim svojim sadašnjim i prošlim oblicima, kao sredstvo komunikacije i prenositelji informacija, u središtu su ovog studija koji je prvenstveno usmjeren na kritičko vrednovanje komunikacije i medijskih poruka. Studentice i studenti stječu znanja potrebna na radnim mjestima u medijskim organizacijama, agencijama za analizu medijskih objava i javne komunikacije, medijskim regulatornim tijelima, u javnim i državnim institucijama, institucijama usmjerenima na javnopolitičke interese, organizacijama civilnog društva, ali i u cijelom nizu organizacija i tvrtki u području kreativnih industrija koje se odnose na televiziju, film, e-izdavaštvo, video-igre, aplikacije za razmjenu informacija, aplikacije povezane s medijima, itd.

Studenti nakon trogodišnjeg prijediplomskog studija Komunikacija i mediji mogu svoje obrazovanje nastaviti na nekom od diplomskih studija u Hrvatskoj ili inozemstvu iz područja komunikacije, medija, novinarstva ili odnosa s javnošću, ali i drugim studijima unutar društvenih znanosti.
 
Studij Komunikacija i mediji jedan je od najmlađih studija Sveučilišta u Splitu, prva generacija studenata upisana je u akademskoj godini 2022./2023. pa će tako u akademskoj 2024./2025. dobiti i svoje prve prvostupnike i prvostupnice komunikacije i medija.
 
 

Što znači studirati komunikaciju i medije?


Kada bi rekli da se radi o znanjima i vještinama budućnosti koja je već sadašnjost, novom vremenu u kojem se već nalazimo, i bez kojih se u toj istoj budućnosti nećemo moći snalaziti - mogli bi vas istovremeno i ohrabriti i prestrašiti. Kada bi rekli da je ovaj studij priprema za svijet koji nam se ubrzano približava, i opisali taj svijet kao mjesto čudesnih mogućnosti, ali i opasnosti, shvatili bi da je ta dvostrukost opravdana.

Jedan od slogana studija je 'čitajte između redaka'. Pa bi možda bilo najbolje krenuti od slova. Prije samo dva stoljeća, naglim razvojem građanskog društva, masovnog opismenjavanja i usporednog razvoja tiska, ljudi su zaronili u carstvo (tiskanih) slova. Time se nametnula potreba (tiskanog) opismenjavanja ljudi. Naravno, činjenica da su u nekoj fazi jasno razlikovali slova i nizali riječi nije ujedno značila da je proces opismenjavanja gotov. Učili su savladavati složene vrste tekstova, dubinsko čitanje, kritičko vrednovanje teksta i slično. Tekst je složen stroj i treba vremena da se savladaju svi njegovi mehanizmi, kotačići koji ga stavljaju u pogon.

Međutim, suvremeni digitalni mediji, u koje smo uronjeni mi danas, stostruko su složeniji od klasičnog tiskanog teksta. Sada nam se nameće novo pitanje - kako ljude opismeniti za digitalni medijski konstrukt s kojim se suočavaju? Konstrukt koji je fuzija teksta, slike, videa, a uz to je još i interaktivan sa svojim čitateljem? Mislite da je dovoljno znati instalirati i pokrenuti aplikacije, otvoriti profile, učitati svoj komentar? Otprilike kao što je za tiskani tekst bilo (ne)dovoljno poznavati slova. Medijska i digitalna pismenost traže dodatne vještine, a zbog svoje složenosti, njihov popis jedva da možemo i sagledati. Takav student ili stručnjak morat će biti poprilično svestran - poznavati medijske, ali i sociološke, psihološke, filozofske, političke i druge implikacije medija. Morat će isto tako u jednakoj mjeri biti teorijski opremljen i praktično snalažljiv. 

Studirati Komunikaciju i medije znači biti među prvima koji uočava složenost problema i koji se odlučuje s njime suočiti. To je studij koji mu osigurava teorijsku multidisciplinarnost, ali i sudjelovanje u brojnim medijskim projektima. Takav student, odnosno studentica, otvara put drugima; njegovo i njeno znanje uskoro će postati nužno za opstanak ljudi u suvremenom digitalnom i medijskom okolišu. Njihove vještine će biti i te kako tražene. Obzirom da mediji prožimaju sve sfere našega života, pitanje je vremena kada će sve što smo opisali postati nužnost, a ne stvar izbora. A upisom na ovaj studij - vrijeme je na vašoj strani.