Radionica je započela upoznavanjem i predstavljanjem programa, nakon čega je Ema Grgić održala uvodno predavanje o tome kako izgraditi kvalitetnu istraživačku priču. Objasnila je što je istraživačko novinarstvo, koje su etape nastanka priče te vodila vježbu analize konkretnih primjera.
Novinarka Mašenjka Bačić održala je predavanje o novinarskim standardima i etičkim dilemama, kroz razgovor o cenzuri, autocenzuri i profesionalnoj odgovornosti. U fokusu su bile stvarne ideje i dvojbe polaznika i polaznica. Poslijepodnevni dio subote donio je grupni “fact-checking” kratkog teksta pod vodstvom Ane Čelar, tijekom kojeg su sudionici učili kako provjeriti informacije i testirati otpornost priče „na metke“.
Program je nastavljen temom izgradnje mreže izvora, ponovo uz Mašenjku Bačić, koja je govorila o vrstama izvora, načinu pristupa, ponašanju i etičkim obvezama prema različitim tipovima izvora. Subotnji dan zaključen je tematskim blokom o metodama intervjuiranja, s posebnim naglaskom na konfrontacijski intervju te vježbu pripreme intervjua.
Nedjeljni program bio je posvećen tehnikama pretraživanja, prikupljanja i analize podataka. Ana Čelar vodila je dva povezana predavanja i praktične zadatke pod nazivom „Kako doći do informacije?“, u kojima su polaznici istraživali osobe i izvore u digitalnom okolišu. Radionica je završila zajedničkim razgovorom o temama za daljnji rad.
Dvodnevni trening Oštra u Splitu polaznicima je pružio vrijedna znanja iz suvremenog istraživačkog novinarstva, te ih potaknuo na samostalno promišljanje, etičku odgovornost i razvoj vlastitih istraživačkih priča. U ovom maloj skupini polaznika sudjelovale su dvije studentice studija Komunikacija i mediji - Marta Penović s 2. godine i Emanuela Šamija s 3. godine studija.
Marta Penović, studentica druge godine prijediplomskog studija Komunikacija i mediji