Na završni dan konferencije Communication & Media Days Split 2025, u organizaciji studija Komunikacija i mediji Sveučilišta u Splitu, publika je imala priliku čuti različite perspektive o ulozi digitalnih tehnologija, medijske pismenosti i kvalitetnog novinarstva u suvremenom društvu.
Program je započeo panelom pod nazivom Knowledge and New Technologies - Challenges in Education koji je okupio izlagače iz akademske zajednice i istraživačkog sektora. Nebojša Lujanović, sa studija Komunikacija i mediji Sveučilišta u Splitu, u izlaganju Learning, Knowledge, and Artificial Intelligence (Is It Time to Change the Concept?) otvorio je pitanje nužnosti redefiniranja pojmova znanja i učenja u kontekstu razvoja umjetne inteligencije. Andrea Bilandžić, s poslijediplomskog programa Poslovne ekonomije u digitalnom okruženju, u suradnji Sveučilišta u Dubrovniku i Sveučilišta u Zagrebu, predstavila je rad Speaking Their Language: How AI and Neuromarketing Shape Communication in Project-Based Classrooms. U njemu je analizirala kako suvremeni digitalni alati mijenjaju obrazovnu komunikaciju i učeničko iskustvo. Panel je zaključen izlaganjem On the Edge of Trust: The Role of Media Literacy in Empowering Digital Media Audiences. Zajednički su ga predstavile Leali Osmančević, s Odjela za komunikologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta, i Antea Boko, sa doktorskog studija Mediji i komunikacija Sveučilišta Sjever, a naglasile su važnost medijske pismenosti digitalnih korisnika. Raspravu je moderirala Vanja Pavlov sa studija Komunikacija i mediji Sveučilišta u Splitu.
Nakon kratke pauze, uslijedio je drugi panel Re-Thinking Journalism, a bio je posvećen aktualnim izazovima i perspektivama novinarske profesije. U prvom izlaganju Navigating Online Media: Rediscovering the Value of Information, Vanja Pavlov, govorila je o vrijednosti informacija u današnjem online okruženju. Marko Pavić, novinar Večernjeg lista, u prezentaciji What Could Be Better in Croatian Journalism? The Example of Seven Leading News Portals predstavio je analizu i osvrt na praksu hrvatskih medija. Za kraj, Jelena Jurišić, sa studija Komunikacija i mediji Sveučilišta u Splitu, je u izlaganju Quality Journalism - Information on the Bumper istaknula važnost kvalitete i vjerodostojnosti novinarskog rada. Panel je moderirala Viktorija Car, voditeljica studija Komunikacija i mediji Sveučilišta u Splitu.
Zahvaljujemo svim predavačima, studentima i gostima koji su svojim sudjelovanjem doprinijeli kvaliteti programa i atmosferi ovogodišnjeg izdanja. Vidimo se dogodine!
Karla Jelić
Program je započeo panelom pod nazivom Knowledge and New Technologies - Challenges in Education koji je okupio izlagače iz akademske zajednice i istraživačkog sektora. Nebojša Lujanović, sa studija Komunikacija i mediji Sveučilišta u Splitu, u izlaganju Learning, Knowledge, and Artificial Intelligence (Is It Time to Change the Concept?) otvorio je pitanje nužnosti redefiniranja pojmova znanja i učenja u kontekstu razvoja umjetne inteligencije. Andrea Bilandžić, s poslijediplomskog programa Poslovne ekonomije u digitalnom okruženju, u suradnji Sveučilišta u Dubrovniku i Sveučilišta u Zagrebu, predstavila je rad Speaking Their Language: How AI and Neuromarketing Shape Communication in Project-Based Classrooms. U njemu je analizirala kako suvremeni digitalni alati mijenjaju obrazovnu komunikaciju i učeničko iskustvo. Panel je zaključen izlaganjem On the Edge of Trust: The Role of Media Literacy in Empowering Digital Media Audiences. Zajednički su ga predstavile Leali Osmančević, s Odjela za komunikologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta, i Antea Boko, sa doktorskog studija Mediji i komunikacija Sveučilišta Sjever, a naglasile su važnost medijske pismenosti digitalnih korisnika. Raspravu je moderirala Vanja Pavlov sa studija Komunikacija i mediji Sveučilišta u Splitu.
Nakon kratke pauze, uslijedio je drugi panel Re-Thinking Journalism, a bio je posvećen aktualnim izazovima i perspektivama novinarske profesije. U prvom izlaganju Navigating Online Media: Rediscovering the Value of Information, Vanja Pavlov, govorila je o vrijednosti informacija u današnjem online okruženju. Marko Pavić, novinar Večernjeg lista, u prezentaciji What Could Be Better in Croatian Journalism? The Example of Seven Leading News Portals predstavio je analizu i osvrt na praksu hrvatskih medija. Za kraj, Jelena Jurišić, sa studija Komunikacija i mediji Sveučilišta u Splitu, je u izlaganju Quality Journalism - Information on the Bumper istaknula važnost kvalitete i vjerodostojnosti novinarskog rada. Panel je moderirala Viktorija Car, voditeljica studija Komunikacija i mediji Sveučilišta u Splitu.
Zahvaljujemo svim predavačima, studentima i gostima koji su svojim sudjelovanjem doprinijeli kvaliteti programa i atmosferi ovogodišnjeg izdanja. Vidimo se dogodine!
Karla Jelić